Wat heb je nodig?

  • 125 gr Havermout
  • 2 eieren
  • 150 ml kokosmelk of havermelk
  • 1 el bakpoeder
  • 60 gr pecannoten of andere noten
  • Snuf zout
  • twee handjes blauwe bessen (of 1 banaan)
  • evt. 1 el kokosbloesemsuiker of honing

Hoe maak je het?

  • Verwarm de oven voor op 170 graden
  • Mix alle ingrediënten door elkaar
  • Vul 10 muffinbakjes met het beslag.
  • Zet ze 25 minuten in de oven
  • Laat ze daarna even afkoelen

Tip: Je kunt blauwe bessen vervangen door banaan, appel, peer of verschillende vruchten toevoegen. Als je ze warm eet omdat je niet kunt wachten, zijn ze heerlijk met kokosmelk die achterin de koelkast heeft gestaan. Dat wordt dan namelijk een slagroomachtige substantie, superlekker!

Kris Verburgh van de Voedselzandloper is een vervend voorstander van havermout. Havermout zorgt voor een hogere verzelinname die je stoelgang verbtert en een stabiele bloedsuikerspiegel.

Helaas kan ik de havermoutpap niet aan de kleine man in huis slijten, maar de muffins gelukkig wel! Hieronder een variant op die van de Voedselzandloper.

Click here to add your own text